• الساعة : 00:00
  • التأریخ : 18/10/2021
  • رمز الخبر : 5773
کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان
مقدار كمی استرس، تحرك و انگیزه در افراد ایجاد می كند

مقدار کمی استرس، تحرک و انگیزه در افراد ایجاد می کند. این نوع استرس، استرس مثبت نامیده می‌شود. همچنین استرس بیش از حد می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات و بیماری های روانی مانند افسردگی، موجب ایجاد مشکلات جسمی و احساسات ناخوش آیند در اعضای مختلف بدن می شود.

ویدا نیک نامی، کارشناس مسوول سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان با بیان مطالب ذکر شده؛ اظهار کرد: با رشد اقتصاد جهاني، افزایش رقابت، تغيير روابط و ورود تكنولوژي، زندگي شغلي در دنياي امروز به شدت تغيير کرده است و از جمله این تغييرات، مواجه روز افزون کارکنان با استرس در محيط کار است.

عامل ایجاد استرس، درونی یا محیطی

این کارشناس اظهار کرد: عامل ایجاد استرس، ممکن است درونی یا محیطی باشد. این عوامل همچنین می‌تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد. پس، مشکلات مربوط به اقتصاد، کار یا تحصیل، تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، بازی‌های پرتَنش، مرگ نزدیکان، و وجود یک بیماری با اهمیت در خانواده، از جمله عوامل بیرونی ایجاد فشار عصبی هستند که با علائم مشکلات خواب، عرق کردن، کم یا زیادی اشتها و مشکل در تمرکز و حافظه پدیدار می شود.

مناسب ترین اقدامات

کارشناس مسوول سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان گفت: زمانی که در شرایط استرس زا قرار می گیرید، باید تمام تلاش خود را برای کنترل شرایط انجام دهید، مناسب ترین اقدامات در این زمان به کار گیری مدیتیشن، تمرین مواجهه با موقعیت های استرس زا، تعیین اولویت ها، مقابله با افکار غیرمنطقی و ورزش است. همچنین از شبکه حمایتی خود استفاده کنید. این شبکه می تواند شامل دوستان، خانواده، همکاران و یا مشاور شما باشد.

گفتنی است، نیک نامی، این سخنان را روزهای 20 و 21 مهر 1400 در کارگاهی آموزشی، در جمع کارکنان بهزیستی و توانبخشی این شهرستان بیلن کرد.

الدرجة :  0 |  المجموع :  0

اللصوق

    6.1.8.0
    V6.1.8.0