• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ 
  • کد خبر : ۱۵۰۰۶
برای ۱۰ سال آینده
خطرسنجی، یكی از راه های مناسب در تخمین میزان احتمال بروز سكته¬های قلبی و مغزی است

فاطمه ناجی، کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خطرسنجی، یکی از راه های مناسب در تخمین میزان احتمال بروز سکته­های قلبی و مغزی در ۱۰ سال آینده است و به ما کمک می‌کند تا با شناخت عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، آن ها را کاهش دهیم.

دکتر نسرین تنکابنی، رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه هم اظهار کرد: سکته­های قلبی و عروقی، شایع ترین علل مرگ ­و میر در اغلب جوامع بشری هستند و در کشور ایران نیز بیماری‌های قلبی و عروقی و در راس آن ها، سکته­های قلبی و مغزی، شایع­ترین علل مرگ ­و میر هستند.

دکتر تنکابنی با بیان اینکه عوامل خطر ژنتیکی و محیطی در بروز سکته­های قلبی و مغزی نقش دارند؛ گفت: برخی از این عوامل، غیرقابل پیشگیری و برخی نیز قابل پیشگیری و کنترل هستند.

عطیه رزازی، رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه  نیز آنالیز بدن را شامل: سنجش درصد چربی بدن، میزان آب، پروتئین، میزان اضافه وزن و یا کمبود وزن و WHR دانست و گفت: این سنجش با استفاده از فرمول و یا دستگاه آنالیز بدن انجام می شود.

شایان ذکر است، به مناسبت روز جهانی فشار خون(27 اردیبهشت)، روز دوم خرداد 1401، خطرسنجی سکته قلبی – مغزی ، اندازه گیری قد و وزن، دور شکم، اندازه گیری فشار خون، انجام آزمایش قند خون ناشتا، کلسترول و آنالیز بدن برای کارکنان شاغل در ستاد معاونت بهداشتی انجام شد.

در این بررسی، بیش از 50 تَن شرکت داشتند که نتایج آزمایشات و تحلیل آنالیز بدن، در آینده اعلام خواهد شد. این بررسی توسط گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، با همکاری گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه انجام شد.

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0