• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ 
  • کد خبر : ۱۵۸۴۶
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان:
افزایش سن ازدواج، سبب كاهش فرصت فرزندآوری، و كاهش میزان‌ باروری می شود

مهندس عسگر شریف زاده، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان، در همایش هفته ملی ازدواج گفت: افزایش سن ازدواج، سبب کاهش فرصت فرزندآوری، و کاهش میزان‌ باروری می شود. وی افزود که یکی از ابعاد مهم تحولات خانواده در ایران طی دهه‌های اخیر، افزایش سن ازدواج جوانان است، به‌ گونه‌ای که در مقایسه با نسل‌های گذشته، درصد زیادی از جوانان در سالیان اخیر، دوران طولانی‌تری از تجرد را تجربه می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان تاکستان اذعان کرد: روند رشد جمعیت در کشور نشان می‌دهد که در سال‌هایی نه چندان دور، جامعه‌ای پیر خواهیم داشت و سالمندان سهم قابل توجهی از جمعیت را به خود اختصاص خواهند داد. مهندس شریف زاده اضافه کرد که لازم است در این زمینه آینده‌نگری شود و برای رفع این مشکل ،تمام افراد جامعه و دستگاه های اجرایی بسیج شوند.

 

ازدواج آگاهانه و با برنامه، برج مراقبت زندگی است

مولود رحمانی، کارشناس مسؤول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم ضمن خواندن راهنمای اجرایی برگزاری هفته سلامت امسال با شعار ازدواج آسان، گفت: ازدواج آگاهانه و با برنامه، برج مراقبت زندگی است و ضرورت آن، به ویژه در این دوران که زندگی بشر از پیچیدگی خاصی برخوردار است، بر کسی پوشیده نیست. وی ادامه داد که این امر نیازمند آموزش موثر گروه هدف و برطرف کردن موانع سر راه ازدواج است.

به گفته رحمانی، مواردی، مانند: نیل به آرامش و سکون، تأمین نیازهای جنسی و حیات، بقای نسل، تکمیل شخصیت و تکامل اجتماعی، سلامت و امنیت اجتماعی و تأمین نیازهای روانی - اجتماعی، در شمار مهم‏ترین اهداف ازدواج جای دارند. وی افزود که رسیدن به همه این اهداف، به تأمل، تفکر و برنامه ریزی نیاز دارد.

این برنامه،  روز چهارم تیر 1401 در جمع کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان برگزار شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0