• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ 
  • کد خبر : ۱۵۸۴۹
هشدار رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
شیوع رفتارهای پُرخطر، بخصوص در نوجوانان و جوانان، باعث ایجاد نگرانی است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست شورای آموزش و پرورش ناحیه یک شهر قزوین که به ریاست عباس کاظمی، فرماندار شهرستان قزوین و به منظور آموزش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان با محوریت پیشگیری از ایدز در محل آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد، اظهار کرد:  شیوع رفتارهای پُرخطر، بخصوص در نوجوانان و جوانان، باعث ایجاد نگرانی است.

وی عنوان کرد: تغییر رفتارهای بهداشتی، نیازمند اطلاع و آگاهی این گروه سنی است و در این زمینه، آموزش و پرورش می تواند سهم بسیار مهمی در ارتقای آگاهی و دانش به دانش آموزان، والدین و کارکنان، داشته باشد.

دکتر مهرعلیان گفت: دانش آموزان با استفاده از گوشی های هوشمند، دسترسی را به دنیای مجازی برای خود فراهم کرده اند، و ممکن است به دلیل آگاه نبودن، دچار آسیب شوند؛ زیرا مهارت لازم را کسب نکرده اند. وی افزود که امروزه ما شاهد این آسیب ها و  موارد تفکرات آنان هستیم.

پریسا مولایی، مسؤول کلینیک ویژه بانوان آسیب پذیر مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم در این برنامه گزارشی از اقدامات که در سال 98 «قبل از شیوع ویروس کرونا» با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک شهر  قزوین در تعدادی از مدارس انجام شده است را ارائه داد.

این نشست، روز ششم تیر 1401 برگزار شد و طرح آموزش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان با محوریت پیشگیری از ایدز، پس از بحث و بررسی مورد تایید اعضای شورای آموزش و پرورش قرار گرفت و در خصوص مراحل و نحوه اجرای کار، مقرر شد برنامه ریزی دقیق و کارشناسی صورت گیرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0