• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ 
  • کد خبر : ۱۵۸۵۳
کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
آمادگی كارشناسان بهداشت محیط برای پیشگیری از شیوع بیماری وبا لازم و ضروری است

مهندس هاشم یوسفی، مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در نشست هماهنگی و آموزشی دستورالعمل های استخرهای شنا که با حضور کارشناس آب استان و کارشناسان بهدشت محیط این مرکز برگزار شده بود، گفت: هدف از برگزاری این نشست، بالا بردن آگاهی و اطلاعات کارشناسان است. وی ادامه داد پس از تعطیلی دو ساله استخرها در دوران شیوع کرونا،  بعد از کاهش بیماری کرونا و آغاز فعالیت استخرها، آمادگی کارشناسان بهداشت محیط برای پیشگیری از شیوع بیماری وبا، لازم و ضروری است.

این کارشناس، نکاتی را در مورد سامانه «سامح» و لزوم ثبت بازرسی های روزانه در آن، ارسال گزارش روزانه کرونا بصورت مرتب توسط کارشناسان محیطی، تحلیل شاخص های بهداشت محیط و استخراج آن توسط کارشنان محیط، برنامه ریزی برای پایین بودن شاخص های مرکز خدمات جامع سلامت، کنترل آب و نمونه برداری از آب شُرب که شخصا در روستاها، اماکن و مراکز تامین می شود و همچنین مورد گندزدایی و وسایل و تجهیزات، تهویه هوا، تزریق دُز واکسن کارکنان بیان کرد.

مهندس اکرم باحجب متقیان، کارشناس آب استان قزوین هم در رابطه با بهداشت و نگهداری آب، بهداشت ساختمان و لوازم و تجهیزات در استخر های شنا سخن گفت.

در پایان، کارشناسان بهداشت محیط ستادی، در مورد برنامه آب، مواد غذایی، ماده 13، دخانیات، رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه 190، بهسازی بهداشت محیط در روستاها و همچنین برنامه های طرح تشدید و گرد و غبار، نکاتی را بیان کردند.

شایان ذکر است، این نشست، روز چهارم  تیر 1401 در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان قزوین برگزار شد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0