• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ 
  • کد خبر : ۱۵۹۰۹
در سه ماهه نخست امسال انجام شد
رسیدگی به 343 شكایت اعلام شده به سامانه «190» توسط حوزه بهداشت شهرستان قزوین

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، با اشاره به اینکه سامانه رسیدگی به شکایات مردمی «190» پُل ارتباطی بازرسان بهداشت محیط و مردم است تا با رسیدگی به موقع و موثر به این شکایات، رضایت مندی شهروندان افزایش یابد؛ اظهار کرد: حوزه بهداشت شهرستان قزوین، در سه ماهه نخست سال 1401، به تعداد 343 مورد شکایت اعلام شده به این سامانه، به موقع رسیدگی کرده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سامانه «190»شکایات مردمی، بصورت شبانه روز آماده پاسخوگی به شکایات شهروندان است و این سامانه، تمامی شکایات مربوط به بهداشت محیط، حرفه‌ای و غذا و دارو را دریافت می کند و برای بررسی و اقدام، به مراکز بهداشت شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

رییس حوزه بهداشت شهرستان قزوین گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز نیز بر اساس نوع شکایات، نسبت به بازرسی اقدام و در صورت صحت شکایات بهداشتی، طبق مقررات، مانند: نمونه برداری از آب، نمونه برداری مواد غذایی، صدور اخطار بحرانی و غیربحرانی و یا اخطار تعطیلی 48 ساعته، اقدام می کنند و همچنین با مدیر محل، برخورد قانونی می شود.

دکتر مهرعلیان خاطر نشان کرد که شاکیان می‌توانند با تماس مجدد با سامانه «190» از طریق اپراتورها، از نتیجه شکایات خود با ارائه کد رهیگیری، آگاه شوند.

 

بیشتر شکایات مردمی، از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

مهندس هاشم یوسفی، مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین نیز در این رابطه گفت: بیشتر شکایات مردم در رابطه با رعایت نکردن بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است که پس از دریافت شکایت، حداکثر ظرف مدت 72 ساعت، رسیدگی می شود و اقدام قانونی متناسب با نوع تخلف، اِعمال شده است.

مهندس یوسفی اظهار کرد که از ابتدای سال 1401، تعداد 193 مورد شکایت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 12 مورد از اماکن عمومی،  92 مورد از بهداشت مواد غذایی، شش مورد از بهداشت محیط بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت، چهار مورد از بهداشت محیط مدارس، دو مورد از پسماندها، دو مورد از طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا و چهار مورد در حوزه بهداشت حرفه ای بوده است. وی افزود: از کل شکایات بهداشتی رسیدگی شده، 58 مورد منتج به صدور اخطار بحرانی و غیربحرانی واحدهای صنفی متخلف، 9 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و شش مورد، پلمپ واحد های صنفی شده است.

مهندس یوسفی با اذعان به اینکه به تمامی شکایات در بازه زمانی، توسط بازرسان واحد بهداشت محیط رسیدگی شده است؛ از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، با مراجعه به سامانه «190» موضوع را  اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0